British media outlets apologise to Roman Abramovich after fake reports about the Chelsea owner

Enter your e-mail address to receive the latest news about Chelsea FC:

Powered by FeedPress

To get news directly on the go, download the Real Chelsea Fans App

British media outlets such as The Times, The Independent and Mail Online have apologised to Chelsea owner Roman Abramovich and posted ‘corrections’ to their articles about the Russian billionaire.

The media outlets had claimed that Abramovich had lost his UK citizenship (which he never had) and had made his money selling state assets after the Soviet Union collapsed.

Their corrections were reposted by the official Chelsea website, as the media outlets formally retracted their absurd claims and agreed to make a donation to a charity nominated by Abramovich.

The Times, 25 March 2021
We reported an allegation that Roman Abramovich bought a yacht for president Vladimir Putin, when the latter was prime minister (“One superyacht just isn’t enough for Roman Abramovich”, news, Feb 25). We accept that this allegation is not correct. Mr Abramovich has never owned the yacht Olympia and did not give it or any other yacht to Mr Putin. We also wrongly reported that Mr Abramovich gave a yacht to Mr Eugene Shvidler. We are happy to clarify the position and apologise to Mr Abramovich for the errors.

MailOnline, 18 February 2021
An article on 30 January 2021 headed ‘Roman Abramovich’s £200million British property empire revealed’, which was based upon a report in The Times, wrongly claimed that Mr Abramovich had lost his UK citizenship. In fact, Mr Abramovich did not lose UK citizenship, as he never held UK citizenship, and made his money selling assets purchased from the state, not state assets, when the Soviet Union broke up. We are happy to make clear that there was no intention to suggest that Mr Abramovich was an undesirable person for the purpose of UK citizenship, apologise if any contrary impression was given, and have agreed to make a donation to a charity of his choice.

MailOnline, 18 February 2021
An article on 30 January 2021 headed ‘Roman Abramovich’s £200million British property empire revealed’, which was based upon a report in The Times, wrongly claimed that Mr Abramovich had lost his UK citizenship. In fact, Mr Abramovich did not lose UK citizenship, as he never held UK citizenship, and made his money selling assets purchased from the state, not state assets, when the Soviet Union broke up. We are happy to make clear that there was no intention to suggest that Mr Abramovich was an undesirable person for the purpose of UK citizenship, apologise if any contrary impression was given, and have agreed to make a donation to a charity of his choice.

About the Author

VICTOR N
Chelsea is more than just a football club to me; it's a passion I share, and my affinity with the Chelsea badge is one that will last forever. As far as watching my favourite team is concerned, I'd rather miss a meal than miss a Chelsea game.

Be the first to comment on "British media outlets apologise to Roman Abramovich after fake reports about the Chelsea owner"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.